10 Haziran 2011 Cuma

mim-yalan

lalecim beni mimlemiş,başka mimleyen de olmuyor zaten.ehueh. konumuz;yalan.

yalandan tiksinirim,yalan söyleyen insanı asla sevmem. hayatım boyunca hiç yalan konuşmadım. bunları demeyeceğim tabi ki. gayet de güzel bir şekil de yalan söylerim. aradan zaman geçtikten sonra kişisine göre gider doğrusunu da söylerim, misal annem. sanırım en kötü yalan insanın kendi kendine söylediğidir. sonu genelde acı biter.en kötü tarafı, bir süre sonra hayatınızın bir parçası olması ve gerekli gereksiz, kimi zaman sadece olanları daha eğlenceli kılmak için yalan soylemenizdir. bu yüzdendir ki en iyisi hiç başlamamak sanırım..

en sinir olduğum ve tahammül edemediğim tek şey aptal yerine konmak.bir olay üzerinden gidersem ki anlatmaya gerek yok,bilen bilir; gözümün içine baka baka yalan söyleyip,onlara inanacağımı sanıp gereksiz bir özgüvenle yalanlara devam eden bir zavallı tanıdım.resmen ondan kat be kat üstün olan zekama hakaret ediyordu.bu tarz bir şeyi kaldıramadım ve yatsın kalksın sakat bırakmadığıma dua etsin piç.

yalan, kimi zaman gözünün içine baka baka başkasının emeğini çalmaktır,hakkını yemektir.bazen de allaha havale edilmektir. yıllar evvel bir proje yazmıştım ve olursa sonucunda kendime güzel bir yerde iş bulacaktım. başka bir ibne bu projeyi sahiplenerek benden habersiz uygulamaya geçirdi ve şu an bir işi var. ama elime düşeceksin,o zaman neler yapabileceğime şahit olacaksın götoş.

ne anlatacaktım ne anlattım! neyse efenim konumuza geri dönersek;

her beyin farklı çalışıyor, algılamanın binlerce kombinasyonu var... her ben, ayrı cümlenin öznesi koduğumun dünyasında!
her özgürlüğün bir kısıtlama doğurduğu bu dünyada hem de...

yalan da bu durumda öyle normal, o kadar basit, doğal ve bir o kadar da düzen bozucu, tiksindirici ki... o kadar pis ki hem, kokusunu aldığımız anca kaçıyoruz, eğer birazcık şanslı ve akıllıysak. değilsek, tanıdığım insanların ve bizzat şahsımın sıklıkla yaptığı gibi en doğalından tepkiyerek savunma mekanziması promosyonlarından faydalanan bünyenin kendi kendine uydurduğu 'karşı-yalan'larla, karşılaşılan yalanları sıfırlamaya çalışıyoruz.
sonra bir de üstüne üstlük sıfırladığını sanıyorsun, oysa yapılan evrene bir yeni yalan daha fırlatmaktan başka bir bok değil!

iyi de, herkesin algılayışı başka, normali başka, doğrusu başka... yalan söyleyen kendi doğasını yaşıyor olmuyor mu başka doğaları mahvederek? bu yüzden ya, en güzel ihtiyaçlara en sevimli kavramları uyduran insan pembe yalanı uydurmuş, kutsal kitaplar bile bazı durumlarda bunun normal olabileceğini savunmuş... olamaz! savunulması gereken ne? sanırım şu noktada sadece 'çelişmeden gelişmek olmaz' hadisesi. yalan var mı? var. dünyanın en kolay eylemlerinden biri mi? evet. yanlış mı? bazen... insanı üzer, ona zarar verir mi? evet...
sevgili tanrım, beni neden unuttun?
bu pislik nasıl bulaşır güzel dünyama?
insanlığın bu çelişkiyle nasıl yaşayabileceğini düşünen var mı? bu en yapılabilir en iğrenç şeyin nasıl elini kolunu sallaya sallaya gezindiğinin ve her gün defalarca, herkese omuz attığının farkında mısınız? tehlikenin farkında mısınız a dostlar falan desem.

kendime gelirsem, anneme okulda olduğumu söyleyip,dışarda para harcadığım zamanlar olmadı mı, oldu. ya da babamdan kitap alıcam diye para isteyip,bambaşka şeyler aldığım olmadı mı, oldu.ya da ona başka konuşup,buna başka konuştuğum zamanlar yok muydu,vardı.ya da biri beni arayıp nerdesin dediğinde,söylediğim yerde olsaydım dünya benim için çok güzel olurdu.

şimdi benim içimde, her minik yalan bir virüs. çok çabuk bulaşan, hemen yayılan... yayılır, yayılır, hastalık olur, şizofreni olur...
birisi bana insan doğasını yeniden anlatabilir mi, mümkünse eski bilgileri formatlayıp?
ben buna dayanamıyorum.

ha ama biri bana sorarsa "yalan söylemek nedir?" diye, herhangi bir cevabı verebilirim.
ama en doğrusu bu galiba: şeytanın çocuğunu doğurmaktır. virüstür. kolay, kullanışlı ve ne yazık ki işlevseldir. hayatı kolaylaştırmaya birebirdir. zehirdir. çoğalınca panzehirini hemencik üretip hiçbir şey olmamış gibi devinir. ama panzehiri de zehirdir! yalana dair olan her şey zehirlidir...

burdan konuyu ve tanımı günah kavramına bağlayıp, yalan söylemeyecek kadar insan olduğuna emin olan birileriyle bir adaya kaçmak istediğimi de belirtip, bütün aşağılık yalanları ve yalancıları lanetleyip çekiliyorum.
ama haberiniz olsun, sonucu ne olur bilemem ama bir gün dünyayı ele geçirirsem sadece dürüst insanları sağ bırakacağım.

yalan söyleyin, güçlü kalın. şimdilik.
güç sizinle olsun...

2 yorum:

  1. O iki o.çocuğunu bulduğum yerde senden önce ben öldüreceğim. İnsanlar nasıl bu kadar aşağılık olabiliyorlar ya!

    YanıtlaSil
  2. geçimlerini ordan sağlıyorlar lalecim. ben de söylüyorum yalan ama başkalarının hayatlarına müdahele etmeyek boyutta oluyor. benim de mallığım yok değil,herkese güvenmekle,gaza gelmekle suçlu benim.

    YanıtlaSil