7 Şubat 2012 Salı

neden?


neden? her yerde, her aşamada bu soruyla karşılaşıyoruz. ve somut "nedenler" istiyorlar cevap olarak. bu arada hep devrik cümle kuruyorum,neden acaba? bu sorulara mantıklı bir cevap veremiyorum. herkesin tanık olduğu ya da olacağı konudan gidelim mesela.

gittiğim her iş görüşmesinde şu sorularla yüz yüze geliyorum. " neden bizi seçtiniz, neden bu alanda çalışmak istiyorsunuz, neden bu okula gittiniz, neden bu bölümü okudunuz, neden yüksek lisansınızı bu alanda yapmak istediniz, neden tez konunuz bu?" gibi. bir cevabı yok bence, en azından ben de bu soruların cevabı yok. bu durum aynı karne günlerinde babamın bana sorduğu cevapsız sorular gibi; "neden üç?" çünkü üç beni anlatıyor gibi abimle geyiklerini yapmışızdır bunun ama babama diyemedim bunu.

"neden bizi seçtiniz?" kusura bakma ama bir özelliğiniz yok. işe ihtiyacım var ve başvurdum.siz de çağırdınız. bunun cevabı budur bende. hiç bir zaman kan emici bir şirkette çalışmak hayalim olmadı. ama ne demek lazım; " siz süpersiniz,on numarasınız,götünüzden timsah çıkartabiliyorsunuz,kariyerim açısından bu çok önemli.o yüzden size talibim." demek gerekiyor.

" neden bu alanda çalışmak istiyorsun?" en gıcık olduğum sorudur. genelde yeni mezunları sahaya satışa sürerler ve asla yapabileceğim bir iş değil. ya sönük kalırım ya da biri damarıma basar lafı sokarım,tokadı basarım. henüz "olgunlaşamadığım" için ben bu tarz işi yapamam. dolayısıyla farklı alanlara başvuruyorum. ve ben dürüst olup bunu izah ettiğimde beni geçimsiz görüyorlar. artık "hayata baktığım pencerede satış gözükmüyor." diyeceğim.

"neden bu okul, neden bu bölüm? puanım ona yetiyordu,ailem onu uygun gördü. bu yüzden. yoksa ulusal iş sistemleri, stratejik yönetim manyaklığım yok,gece rüyalarıma girmiyor yani.

herkes biliyor bunu ama olmazsa olmazları bu sorular. neden? çünkü eşşeğin s.kinden dolayı. bir şeyleri yapmak için yapmasınlar. işe uygun olup olmamam bu sorulara verdiğim yanıtta olmamalı. analiz ediyorlar diyorlar da neyi analiz ediyorlar anasını satayım, hayal gücü ne kadar geniş, kendini ve çevresini ne kadar kandırabiliyor, ne kadar sallıyor falan diye mi analiz ediyorlar? okuldaki hocalarım da bayılır bu soruya. bu okulu, bu bölümü niye seçtin? finansla uğraşmak istemiyorum,üretim yönetimi kafam basmıyor,geriye sadece bu bölüm kaldı diyorum. acır gibi bakıyorlar bana. kusura bakma ama anlattığın hiçbir şey ilgimi çekmiyor. ne yazık ki işime yaramayacak. elimdeki kıçı kırık diplomayı soruyorlar bana. öğrendiğim hiçbir şeyi hayatıma yansıtamayacağım. bana bu imkanı vermiyorlar çünkü. orda işler öyle yürümüyormuş,huzur kaçırmaya gerek yokmuş. böyle dediler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder